3/12/2021
Molts treballadors inclosos en ERTOS per COVID-19 han rebut prestacions per desocupació que no els hi corresponen. Això pot afectar a que determinats treballadors, a la seva declaració de la renda d'aquest any, es vegin obligats a pagar per cobrar unes quantitats que, abans o després, hauran de tornar al SEPE.
Sóc un empleat que estic o ha estat en ERTO, ¿haig de fer la declaració?
Els treballadors no obligats a realitzar la Declaració de la Renta seran aquells que tinguin uns rendiments del treball inferiors a 22.000 € si han cobrar d’un sol pagador.
En cas de tenir més d’un pagador -per exemple, la teva empresa i el SEPE- aquest import límit seria de 14.000 € i el percebut de la segona font no hauria de superar els 1.500 €.
Aquells que superin aquests límits i hagin cobrat quantitats del SEPE que no els hi corresponen, estaran tributant per quantitats cobrades que finalment tindran que tornar al SEPE.
Si he cobrat de més per part del SEPE, quines opcions tinc?
Només una. Per evitar aquesta situació, el treballador haurà de realitzar els tràmits necessaris per tornar les quantitats indegudament cobrades al IRPF de l'exercici 2020 d'acord amb els ingressos reals que li correspondria.
Quins tràmits haig de fer per tornar les quantitats indegudament cobrades?
Tard o d’hora el SEPE comunicarà als treballadors el cobrament indegut, el motiu del mateix i l’import que deuen. S’enviarà una liquidació amb el número de referencia i un número de compte per tornar les quantitats cobrades indegudament al Banc d’Espanya.
Ara bé, és possible que el SEPE no pugui realitzar aquestes reclamacions abans de finalitzar el període de liquidació del pròxim IRPF (30 de juny de 2021) i conseqüentment ens trobem que ens han sol·licitat la devolució d'aquests ingressos indeguts.
Des de TAX recomanem a l'empleat que comuniqui directament al SEPE la situació que provoca el seu excés en el cobrament de prestacions:
- A través d’Internet, a www.sepe.es, si disposa de certificat digital, DNI electrònic o usuari i contrasenya cl@ve.
- Trucant al telèfon d’atenció a la ciutadania (900 812 400) o a les pròpies delegacions provincials.
- A l’oficina de treball del seu domicili, prèvia petició de cita al Web citat.
Un cop comunicada la incidència al SEPE, aquest li remetrà la liquidació que li correspongui, amb les dades i en els termes senyalats anteriorment, al temps que li facilitarà una carta de pagament amb un número de referencia que servirà per ingressar les quantitats cobrades en excés en un compte bancari del Banc d’Espanya.
I per fer la teva declaració de la renda què pots fer?
Tens tres maneres:
> A través d’internet: es podrà accedir a l’esborrany, modificar i presentar la declaració a través del programa Renta web, entre el 7 d’abril i el 30 de juny. Si el resultat és a ingressar amb domiciliació en compte, la data límit serà el 25 de juny. Com s’haurà de presentar la declaració?
- A través de la web o la App de l’Agencia Tributaria.
- Amb el DNI electrònic, certificat electrònic, Cl@ve PIN o número de referència. El número de referència es pot obtenir introduint una sèrie de dades personals al portal de l’Agencia Tributaria.
> Per telèfon: en aquest cas s’haurà de demanar cita prèvia per internet o per telèfon entre el 4 de maig i el 29 de juny. Es podrà accedir a la declaració per telèfon entre el 6 de maig i el 30 de juny. Es podrà accedir a la declaració per telèfon entre el 6 de maig i el 30 de juny. Serà necessari tenir tota la documentació i les dades necessàries a mà quan rebis la trucada d’Hisenda.
> Presencial: Serà necessari demanar cita prèvia i aquesta es podrà sol·licitar del 27 de maig al 29 de juny. L’Agencia Tributaria començarà a atendre presencialment el 2 de juny per fer les declaracions i resoldre dubtes, la campanya finalitzarà el 30 de juny.