Què és Google Adwords i per què el teu hotel hauria d'utilitzar-lo per a anunciar-se?

Els anuncis permeten arribar als clients i fer que el teu negoci sigui visible per al teu públic objectiu. Avui, el canal online és un dels més efectius i cada vegada més són les empreses que es llancen a utilitzar-lo. Existeixen diverses plataformes, però si tens un hotel i vols anunciar-te en línia, els anuncis a Google Hotel Ads són la millor opció.


Què són els anuncis de Google AdWords?
Quan realitzes una cerca per Google, els primers resultats que apareixen (els de més amunt) solen ser anuncis. Es poden identificar fàcilment ja que apareix la paraula “Anunci” a l'inici.

Que apareguin primer no és casual. Google Ads mostrarà l'anunci del teu hotel als usuaris quan busquin hotels a la teva localitat, província o en escenaris similars. És el millor moment per a anunciar-se: hi ha un client interessat a fer una reserva i està buscant a la nostra zona.


Per què els hotels haurien d'aparèixer a Google Ads?
La publicitat és una forma eficaç d'arribar al teu públic objectiu just quan aquest el necessita. Això es tradueix en més visibilitat, majors taxes de reserves i més ingressos. És una opció interessant per a tot tipus d'hotels (nous o ja consolidats), independentment de si estan o no al centre de la ciutat, o tenen més o menys nombre d'habitacions.

Amb Google Ads:

- Podem enfocar els nostres anuncis a un perfil de públic concret. Per exemple, definir l'edat, ubicació o sexe de les persones a les quals volem impactar.
- Podem assignar un pressupost diari i augmentar-lo o parar-lo quan vulguem.
- Controlar en temps real els resultats obtinguts.
- El nostre anunci pot mostrar-se en diferents formats (text, text + imatge, vídeo..), dispositius (pc, telèfon intel·ligent, tauleta…) o horaris.
- Ens permet realitzar remàrqueting. Segurament alguna vegada hauràs buscat un producte o servei en Google i poc després, quan has visitat altres webs, t'ha aparegut l'anunci del que havies buscat. Aquesta funció es diu remàrqueting i pots configurar-la a Google Ads per a que mostri el teu hotel. És molt útil per fer marca i aconseguir major taxa de conversió.


Comencem a Google Ads? 3 punts claus
Si és el primer cop que fas Google Ads, has de tenir clar tres factors abans de llançar-te a iniciar una campanya:

- Paraules clau. Google Ads funciona en base a aquestes i són les que determinaran el teu pressupost. Es tracta de paraules o frases curtes que han d'estar alineades amb el que busquen a internet els teus clients. Al teu negoci sabràs que és el que busquen principalment els teus clients i això et pot ajudar a definir aquestes paraules. Per exemple, si els teus clients valoren que tinguis piscina, pots incloure “hotel amb piscina” a l'estiu o “hotel amb piscina coberta” a l'hivern. També pots incloure els punts forts del teu hotel: “hotel amb vistes al mar”, “hotel amb encant”, “hotel que accepta mascotes”… Intenta evitar incloure paraules úniques i genèriques del tipus “hotel” o “hostal” ja que són les més cotitzades i esgotaran aviat el teu pressupost.

- Públic objectiu: paral·lelament, mentre definim les nostres paraules clau, hem de tenir clar el nostre públic. A qui volem arribar? Si l'hotel està enfocat a un públic familiar, si parlem d'un hotel de luxe o d'un petit hotel rural de muntanya, les paraules clau variaran.

- Pressupost: Google Ads es basa en el pagament per cada clic (o visualització si és un vídeo). Per aquest motiu, és important que triïs bé la teva llista de paraules clau i tinguis en compte el preu per clic de cadascuna. Algunes poden costar només uns pocs cèntims i altres superar els 10€ per clic. Per a poder organitzar-te, Google Adwords disposa de la funció Keyword planner, que et permet carregar la teva llista de paraules clau i fer una estimació del preu i nivell de cerques que tindries.

Una vegada definits aquests tres punts, ja podràs començar amb Adwods. Per a iniciar una campanya, només necessites un compte de Gmail. Amb aquest compte, podràs obrir un compte a Google Adwords, en la qual necessitaràs introduir les teves dades de facturació i mètode de pagament.

 

Com preparar un anunci de Google per al teu hotel?

La configuració d'un anunci amb Google Ads és fàcil, però existeixen diversos passos que haurem de configurar a l'inici de la campanya. Una vegada fet, veuràs que la campanya funcionarà sola, podent ajustar-la o parar-la quan vulguis.

Primer. El pas inicial o previ és disposar d'un compte de Google My Business on aparegui el nostre hotel. El nostre hotel ha d'aparèixer publicat i obert a Google, informant que ofereix aquest servei. També és recomanable incloure el feed de preus a la fitxa. Les tarifes per nit són vitals per a tots els viatgers. L'hotel pot aparèixer a Google Maps i a la cerca sense mostrar els preus, però guanyaràs punts si indiques amb enllaços a reserva quant costarà fer una reserva sense intermediaris.

Segon. Amb el mateix compte de Google que utilitzem a My Business, obrim un compte publicitari a Google Adwords. Aquest compte pot ser la de l'hotel o una personal, però ha de ser accessible i revisada periòdicament per la persona encarregada de gestionar els anuncis de Ads. Les notificacions, canvis de política, incidències, etc. s'enviaran aquí via Gmail.

Tercer. Què volem aconseguir amb el nostre anunci? Si fem clic en “nova campanya” la plataforma ens ofereix diverses opcions: aconseguir més dites, aconseguir més vendes o registres en el lloc web (reserves aquí) o aconseguir més visites a la teva ubicació física.

Has de tenir en compte que no tots els resultats són mesurables ja que un usuari pot fer clic a trucar per a cancel·lar una reserva o passar presencialment a realitzar una reserva. Per aquest motiu, si tens un hotel, l'opció més recomanable és aconseguir més registres web (l'equivalent a més reserves).

Quart. El següent pas és descriure el teu negoci i seleccionar el teu públic objectiu. Aquí és on has de marcar les característiques dels teus clients: ubicació (són de tota Espanya?, només de la província? Viuen a França?...) Depenent d'una zona o una altra, hauràs d'adaptar el teu anunci. Per cada perfil de client, hauràs de realitzar una campanya diferent i un anunci adaptat, començant per l'idioma.

Cinquè. Escriu l'anunci que es mostrarà. Sobre la base del teu web, Google et suggereix uns quants anuncis ja preparats, però pots adaptar-los com creguis. Tingues en compte que hauràs d'ajustar-te a l'extensió que et permet cada camp. Aprofita per a introduir paraules claus, un missatge directe i amb una mica de ganxo comercial.

Sisè. Defineix el pressupost diari. Recorda que Google cobrarà només per cada clic, però tingues en compte el pressupost que et suggereix. Opta per un pressupost realista i vigila les paraules clau amb un cost més elevat.

Setè. Configurar la informació de facturació. Completa la teva informació de contacte i dades de pagament per a començar la campanya.

I ja està. La teva campanya ja està en marxa :)

 

Revisa periòdicament el pressupost i les mètriques

Google Ads permet fer un seguiment molt complet de les conversions, nombre de clics, impressions (vegades que s'ha mostrat el teu anunci), despesa acumulada, etc. És important revisar-ho almenys una vegada per setmana i familiaritzar-se amb aquestes mètriques. Així, podrem veure quins anuncis o paraules clau funcionen millor, quins textos es mostren més, quines zones converteixen més (o menys) o si hem d'ajustar el nostre pressupost per a arribar a més usuaris.

Com veus, Google Ads ofereix un ampli ventall d'opcions que permeten donar a conèixer el teu hotel i arribar al teu públic objectiu.

Des de TAX continuem treballant per a estar al costat de l'empresari. Amb la COVID, hem vist la importància de comptar amb un bon assessorament especialitzat en el sector de l'hostaleria i restauració per a estar protegits i informats anta possibles dificultats.

  • Has fet algun ERTO a la teva empresa? Saps quines opcions existeixen actualment per reestructurar la plantilla?

Des de TAX Economistes i Advocats t'oferim assessorament laboral i legal personalitzat. Si tens dubtes sobre com reestructurar la plantilla, vols saber fins quan es pot mantenir l’ERTO, com afectarà a la declaració de la renda dels empleats o simplement busques una segona opinió, contacta'ns.

  • Tens dubtes sobre les contractacions de cares als propers mesos o la campanya estiu?

T’assessorem i posem al teu abast el servei online Alta 24h, que et permetrà donar d’alta a la Seguretat Social treballadors els caps de setmana i fora de l'horari laboral habitual, quan tu ho necessitis. 

  • Tens treballadors temporals o fixes discontinus?

Tingues en compte la normativa per la contractació de treballadors temporals i la diferència amb els fixes discontinus. Informa’t també de les possibles bonificacions per contractació de personal. Amb TAX guanyaràs en tranquil·litat i seguretat.

  • Els teus treballadors registren la jornada laboral?

És obligatori per a totes les empreses i des de TAX hem anat un pas més enllà. Hem desenvolupat el portal de l’empleat, una innovadora plataforma online i APP que permet als treballadors fitxar des del mòbil, ordinador o tablet; disposa de reconeixement facial i és segur i fàcil d’utilitzar. A més, et permet estalviar temps i costos ja que integra funcions com: gestió de torns i vacances, administrar despeses en dietes i quilometratge, penjar documentació com ara nòmines o certificats, firma digital de documents,... descobreix-lo en aquest vídeo.

  • Tens fet el registre salarial de la teva empresa?

És obligatori també per a totes les empreses que tinguin treballadors a partir del 14 d’abril. La mesura obliga a realitzar un registre dels salaris dels teus treballadors diferenciant per gènere tenint en compte els valors mitjos de salaris, complements i percepcions extrasalarials. Ho has de tenir a l’empresa en cas d’inspecció laboral.


Si busques una segona opinió o t'agradaria rebre més informació sobre els nostres serveis, contacta amb nosaltres.

Plan de recuperación, transformación y resiliencia
  Top