2/12/2025
Avui, 12 de febrer del 2025 s’ha publicat al BOE el Salari Mínim Interprofessional pel 2025.
El SMI s’ha elevat a 16.576 euros bruts (700 euros més) l’any, equivalent a 1.184 euros al mes en 14 pagues, una pujada del 4,4%, per sobre de l’alça dels preus. Al dia es queda en 39,47 euros, davant dels 37,8 que s’aplicaven, i per hora creix de 8,87 a 9,26.
Un tema important és que no s’actualitzarà l’impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF) a la nova pujada del salari mínim interprofessional (SMI). És a dir, no s’eleva el mínim exempt de tributació en IRPF. Això obligarà a una part de les rendes baixes a tributar pel SMI per primera vegada.
Hisenda defensa que, tot i la manca d’adequació, els contribuents de menor renda fa anys que es beneficien de rebaixes fiscals en el gravamen. A més, les retencions que ara es començaran a aplicar afectaran només a una petita porció de treballadors, principalment els solters sense fills, que representen aproximadament el 20% dels perceptors del SMI, prop de mig milió de persones.
Tens dubtes? Contacta amb nosaltres