5/26/2025
Quin és l’objectiu de la subvenció?
- Facilitar la incorporació de noves tecnologies digitals a les empreses comercials i a les parades de mercats municipals per a fomentar el seu creixement, competitivitat i la millora del seu grau de maduresa digital.
- Contribuir a fomentar nous models de negoci, basats en l’omnicanalitat i en la millor experiència de compra possible pels consumidors, creant estratègies que integrin botiga física i online.
- Millorar el posicionament i la presència a internet del sector del comerç i els serveis per a adaptar-se a la nova situació, reforçar les seves capacitats i fer-lo més competitiu.
Qui són els beneficiaris?
Autònom@s i pimes que comptin, almenys, amb un establiment a peu de carrer a Catalunya en algun dels següents sectors:
- Comerç minorista de venda al detall (tot tipus d’establiment).
- Serveis: tallers mecànics, fotografia, copisteries i arts gràfiques, reparacions, tintoreries i bugaderies, perruqueries i salons d’estètica i bellesa, bars, cafeteries, restaurants, empreses de menjar preparat i càtering, agències de viatge detallistes.
- Parades de mercats municipals sedentaris i no sedentaris.
Quina tipologia de serveis s’hi inclouen?
- Pàgines web personalitzades amb sistemes informàtics que permetin la gestió, actualització de continguts, mètriques, adaptables a diferents dispositius, multilingües i amb directori de cerca.
- Accions de promoció i campanyes de comunicació i marketing digital (SEM, SEO, afiliació, publicitat online, etc.). Les accions en xarxes socials han d’estar justificades i integrades al web.
- Creació de botigues online des d’un establiment físic, amb opció de recollida a la botiga.
- Digitalització del punt de venda físic (cartelleria digital, beacons, etiquetes electròniques...).
- Projectes d’estratègia digital orientades a l’omnicanalitat, adquisició d’ERP/CRM, implementació d’IA, eines d’automatització de processos, etc.
- Projectes i estudis de consultoria digital per a assessorament especialitzat (excepte per a webs o xarxes socials).
Quins són els requisits per accedir a la subvenció?
- Tenir almenys un establiment a peu de carrer a Catalunya.
- Els projectes han de ser realitzats per empreses especialitzades amb experiència acreditada.
- Les accions a xarxes socials han d’estar fetes per personal amb experiència o empreses especialitzades.
- Inversió mínima subvencionable: 1.000€.
- El projecte ha d’estar completament operatiu abans del 31 de desembre de l’any de la convocatòria.
- Les solucions tecnològiques han d’estar disponibles en llengua catalana.
- Per a estudis de consultoria: l’empresa ha de tenir almenys 3 anys d’experiència digital i 1 any en comerç: durada mínima del projecte: 3 mesos.
- Incompatible amb accions del Programa pel creixement i competitivitat de l’empresa artesana.
Quines despeses són subvencionables?
- Creació i posicionament web.
- Contractació de servei de community management.
- SEM (Google Ads, Facebook Ads).
- Creació de perfils professionals en xarxes socials.
- Marketing de continguts, reputació online.
- Botiga online i catàlegs digitals.
- Eines SEO/SEM, email Marketing.
- Cartelleria digital que reculli dades del client.
- App mòbil de l’establiment.
- CRM i fidelització.
- Etiquetes NFC, Beacons, QR, etc.
- Connectivitat WiFi a la botiga (pròpia).
- Etiquetes electròniques RFID, comptadors de persones, mapes de calor, vídeo analítica, impressió 3D.
- Big Data, cloud computing, ciberseguretat.
- IoT, realitat augmentada o virtual, gaming, blockchain, biometria, wearables, assistents de veu / chatbots, m-commerce.
- Sistemes digitalitzats de punts de recollida (casellers o armaris).
- Consultoria digital per a elaboració de pla estratègic.
- Implementació d’IA per a automatitzar processos de vendes, inventari, personalització.
Quina és la quantia de la subvenció?
Fins el 50% de les despeses subvencionables, amb un màxim de 5.000€.
Quin és el termini per a fer la sol·licitud?
Comença el 4 de juny del 2025 i finalitza el 3 de juliol del 2025, a les 14h.
Tens dubtes? Contacta amb nosaltres