Nova campanya de la Inspecció de Treball per a poder informar-te via email

El 19 de setembre la Inspecció de Treball i Seguretat Social va posar en marxa una nova campanya dirigida a les pimes, especialment a aquelles que tenen entre 4 i 8 treballador@s. Aquestes empreses, estan rebent una notificació de la Inspecció, a la seva bústia de l'Adreça Electrònica Habilitada única o DEHú.

Per què s'envia aquesta notificació?

Es tracta d'una campanya informativa sobre l'obligació legal que tenen de relacionar-se electrònicament amb la Inspecció de Treball i Seguretat Social i la possibilitat de rebre, de manera telemàtica, una notificació sobre qualsevol actuació que dugui a terme la Inspecció de Treball.

A tall d'exemple, la campanya s'inicia remetent una notificació als destinataris. La notificació conté una carta com aquesta:

És molt probable que l'empresa no sàpiga que se li ha remès aquesta informació, i que té disponible de manera electrònica, una notificació que pot afectar-li.

Per a evitar aquesta situació, la ITSS sol·licita en aquesta campanya que les empreses li facilitin una adreça de correu electrònic a la qual remetre un avís que s'ha efectuat una notificació i l'enllaç en el qual pot consultar-la.

És obligatori que la teva empresa faciliti el correu electrònic a la Inspecció de Treball?

No. La ITSS explica que es tracta d’una campanya dirigida a informar de la conveniència de facilitar una adreça de correu electrònic a la ITSS, a l'efecte de rebre avisos de les notificacions electròniques, de forma totalment voluntària. Afegeix que és probable que, a més de la notificació electrònica via DEHú, pot rebre una notificació en paper.

Per a què utilitzarà aquest correu la Inspecció de Treball?

1.En cas que la ITSS posi a la teva disposició comunicacions i notificacions electròniques, el correu serà utilitzat per a realitzar l'avís corresponent.

2.També pot ser utilitzat, si el titular ho autoritza, per les administracions autonòmiques competents per a tramitar i resoldre actuacions inspectores o procediments iniciats per la Inspecció de Treball i Seguretat Social.

Com pots facilitar el correu a la Inspecció de Treball?

A través de la pàgina web https://oeitss.mites.gob.es/avisonotificacion/

A l'hora d'emplenar el formulari, has de tenir en compte que:

  • El formulari únicament permet introduir diversos correus electrònics si al sistema informàtic de la ITSS consta que l'empresa té diversos centres de treball.
  • Si la interfície et mostra diversos centres de treball, però vols rebre tots els avisos de notificacions electròniques en una única adreça de correu electrònic, hauràs d'emplenar únicament el camp correu principal.

L'interessat és l'únic responsable de disposar d'accés a l'adreça de correu electrònic que comuniqui i, en cas que deixi d'estar operativa o perdi la possibilitat d'accés, hauràs de comunicar-ho a la ITSS (no hi ha responsabilitat de la ITSS si l'adreça de correu electrònic no és operativa).

Necessites assessorament?

A TAX t'ajudem. Contacta'ns.

 

Plan de recuperación, transformación y resiliencia
  Top