11/24/2025
A Espanya, on la inversió en I+D representa encara menys de l’1,5% del PIB, milers d’empreses innoven diàriament sense identificar que gran part de les seves activitats es podrien acollir a la deducció fiscal per I+D+i, un dels incentius més potents i menys utilitzats de l’Impost sobre Societats.
La deducció fiscal per Investigació, Desenvolupament i Innovació Tecnològica, regulada a la Llei de l’Impost sobre Societats, té com a objectiu estimular la millora continuada, la optimització de processos i la creació de solucions innovadores dins de les empreses. El més rellevant és que la majoria d’activitats que generen dret a aquest incentiu formen part del dia a dia de moltíssimes companyies, tot i que no s’etiquetin formalment com “I+D”.
Moltes empreses ja desenvolupen actuacions que encaixen en aquest incentiu: millores tècniques en productes, processos o maquinària; digitalització i automatització; desenvolupament de software propi; assajos, prototips i validacions; noves metodologies productives; projectes de sostenibilitat o eficiència energètica. Aquestes activitats, comunes en sectors industrials, tecnològics, agroalimentaris, energètics o de serveis, poden generar un estalvi fiscal significatiu sense que l’empresa l’estigui aprofitant.
Aquest incentiu suposa una oportunitat real per a millorar la liquiditat, reduir despeses, acumular beneficis fiscals per a propers exercicis i reforçar la competitivitat del teixit empresarial espanyol, especialment de les pimes, que solen innovar de manera constant sense identificar-ho com a tal.
Per a facilitar la identificació d’aquestes oportunitats, TAX Economistes i Advocats col·labora amb Leyton, consultora especialitzada en finançament de la innovació, amb presència nacional a Barcelona, Girona, Bilbao, Madrid, Valencia, Málaga, Vigo, Palma, Las Palmas i Gijón. El seu equip tècnic i fiscal utilitza una metodologia no intrusiva, dissenyada per a requerir molt poc temps per part de l’empresa, assegurant una anàlisi rigorosa i adaptada a la normativa sense interrompre l’operativa diària.
Us oferim una auditoria inicial totalment gratuïta, sense compromís, per tal d’analitzar si les vostres activitats dels últims exercicis es poden acollir a la deducció per I+D+i. En molts casos, és suficient amb una breu conversa per a detectar oportunitats d’estalvi rellevants que fins ara no s’estaven aprofitant.
Albert Martí Ros
Partnership & Corporate Affairs de Leyton
amarti@leyton.com