3/24/2025
Un any més ens trobem donant les primeres passes de la campanya de la renda. Els nostres clients ja fan trucades amb el desig de deixar aquesta obligació fiscal resolta i, en la majoria dels casos, descansar després de la “sorpresa” del resultat a pagar... No sempre són sorpreses negatives ja que s’ha treballat amb cura per minimitzar impactes econòmics i cerquem tots els beneficis que permet la normativa per alleugerir el resultat.
Aquestes dates son un dels reptes anuals. Com ho gestionem? De fet, sumar-li a les tasques habituals de seguiment, una campanya com aquesta del IRPF, és un repte de gestió pensant que hem de comptar amb els assessors preparats i amb coneixement del client per donar un servei de qualitat. No ens podem ni plantejar fer contractacions expertes de manera temporal ja que transformaríem el nostre servei en un tràmit despullat del coneixement i tracte habitual amb qui ens depositen la seva confiança.
Hem d’assolir la fita de l’eficiència per la via de la mirada a l’equip. Un equip ben conduït pot multiplicar els resultats. La conducció haurà de pensar en la satisfacció dels membres d’aquest grup de persones que es relacionen entre elles amb fluïdesa i amb sentit de pertinença a una organització en la que es sentin identificats.
Aquests dies, en algunes de les oficines, hem portat a terme una experiència de coneixement entre les persones. Com ja saben els nostres clients, el creixement de TAX per la via de integració d’altres organitzacions ha estat una realitat. Fer la integració, sense aturar el funcionament diari de l’activitat per donar sempre servei, com és la nostra obligació, és un repte afegit. Fins ara no ha estat una dificultat insalvable per dos raons:
- La primera la podríem entendre pensant que les persones, els professionals, desitgem estar a gust en el nostre lloc de treball. Cal que les direccions de les empreses pensin davant dels reptes constants com ho poden assumir els que hi participen en cada fase del procés i mantenir els nivells de qualitat del treball. Potser tensant una mica el ritme, però amb plena harmonia i sense la afectació que això pot suposar en el caràcter, l’humor i l’actitud en la relació. Veiem aquest mateix exemple en l’àmbit esportiu. Els mateixos participants de l’equip, d’un any per l’altre semblen diferents i els resultats també varien de manera substancial. S’ha creat una nova ànima interna que fa de l’esforç un motiu de d’ajuda mútua.
- Aquesta és la segona raó. D’una organització en la que no es parla gaire del treball en equip com a tal, pel motiu qual ja existeix de manera natural, es pot esperar un gran resultat en moments de reptes importants. Incorporar com a cultura interna aquests hàbits, aquestes habilitats de parlar en plural de manera constant ofereix molta fiabilitat i la seguretat d’estar preparats per donar resposta immediata a reptes de campanyes o a incidències en les quals es troben els nostres clients.
Objectius de clients i professionals de l’organització que son coincidents i ens fan avançar amb millor ritme i resultat. Pensar també que per molta càrrega de treball que aparegui, l’aplicació dels objectius per equips ens porten a l’èxit. Aquesta paraula que planeja a l’hora de fixar la manera d’actuar, SMART, ens facilita fer que la tasca de cada persona de l’organització sigui específica, mesurable, assolible, rellevant i arribar a temps. Tot és iniciar el camí i al poc temps respires aquesta cultura de progrés.
Portem al cap aquesta idea que posa al centre del negoci als clients i al centre de l’organització a les persones com equip compromès.
Jordi Adell Herrera
Director TAX BCB
jordi.adell@tax.es