Finalitza el termini per implementar mesures LGTBI

El 10 d'abril de 2025 conclou el termini establert en el Reial decret 1026/2024 perquè les organitzacions amb més de 50 empleats implementin, comuniquin i formalitzin, tant interna com externament, les mesures mínimes relacionades amb la igualtat i no discriminació de les persones LGTBI. Aquest Reial decret desenvolupa i detalla les obligacions que estableix la Llei 4/2023, que garanteix la igualtat efectiva de les persones trans i els drets de les persones LGTBI.

Les mesures a adoptar han d'aplicar-se tant als empleats actuals com als sol·licitants d'ocupació, al personal cedit per agències de treball temporal, clients, usuaris, proveïdors i altres grups relacionats. És essencial que les organitzacions amb gran nombre d'empleats i col·laboradors, així com aquelles el treball de les quals involucra a moltes persones (Sanitat, Educació, Oci, Esport, Turisme, Retail, entre altres), prestin especial atenció a aquests requisits. A més, les entitats que treballin amb menors hauran d'implementar mesures addicionals de protecció.

Les mesures establertes en l'RD complementen el deure general de la Llei 4/2023, que és d'aplicació obligatòria per a totes les empreses, sense importar la seva grandària o nombre d'empleats.

La Inspecció de Treball i Seguretat Social serà responsable de verificar que es compleixi el Reial decret i que les mesures adoptades compleixin amb els requisits legals i reglamentaris.

Mesures mínimes a implantar abans del 10 d'abril de 2025:

1. Protocol específic davant de l’assetjament i la violència:

  • Aplicable a tota la plantilla, candidats/as a ocupació, personal de ETT, proveïdors, clients i visites.
  • Incloure procediments d'alerta, denúncia, recerca i actuació.
  • Ha d'incloure l'abast definit en l'RD per a la protecció de les persones LGTBI i altres normatives relacionades.

2. Clàusules d'igualtat en contractes, acords i convenis per a garantir la no discriminació.

3. Formació especialitzada:

  • A responsables de selecció i direcció per a assegurar processos de contractació i gestió no discriminatoris.
  • Formació general a la plantilla sobre els drets de les persones LGTBI en l'àmbit laboral, incidint en la igualtat de tracte i oportunitats.

4. Classificació i promoció professional:

  • Criteris objectius per a garantir l'accés i desenvolupament professional en igualtat de condicions.

5. Entorns diversos i inclusius:

  • Promoció de la diversitat en la plantilla.
  • Procediments de comunicació inclusiva i no discriminatòria.

6. Formalització documental i registre:

  • Elaboració d'actes i documents d'aprovació de mesures.
  • Designació de responsables i procediments d'informació, comunicació i control.
  • Aprovació i Supervisió de les mesures per part de l'Òrgan de Govern, Direcció General i RH.

 

Tens dubtes? Contacta amb nosaltres

Plan de recuperación, transformación y resiliencia
  Top