Fas les teves factures en Word, Excel o simplement generes PDFs? ¡Vigila!

La consulta vinculant V0073-25 que llança un avís clar, no fa falta tenir un “software de facturació” per estar afectat pel nou reglament. A vegades, és suficient amb com generes i gestiones les teves factures.

 

Qüestió plantejada a la consulta

Un autònom@ emet les seves factures en PDF utilitzant Word, Excel o una base de dades. Està obligat a complir amb VERI*FACTU?

Si l’arxiu es guarda, signa o processa digitalment, es considera un sistema informàtic de facturació, llavors has de complir amb VERI*FACTU.

 

Què implica això?

  • Quedes subjecte al Reial Decret 1007/2023, excepte que estiguis acollit al SII (Subministrament Immediat d’Informació), en aquest cas n’estaries exempt.
  • Si no ets al SII, hauràs d’adaptar el teu sistema a les exigències de VERI*FACTU (integritat, traçabilitat, inalterabilitat i remissió de registres).

 

Calendari d’aplicació (segons la norma actual):

  • Fabricants de software: s’han d’adaptar abans del 29 de juliol del 2025.
  • Empreses i autònom@s:
    • Societats: des de l’1 de juliol del 2025.
    • Autònom@s persona física: des de l’1 de juliol del 2026.

 

No obstant l’anterior, s’espera una pròrroga per les societats a l’1 de gener del 2026 mitjançant Ordre Ministerial (aquestes són les dates vigents en el moment de resoldre la consulta)

 

Quines són les sancions si no compleixes amb la normativa?

  • Fins a 50.000€ per utilitzar un sistema no certificat.
  • Fins a 150.000€ si fabriques o comercialitzes software que incompleixi el reglament.

 

Tens dubtes? Contacta amb nosaltres

Plan de recuperación, transformación y resiliencia
  Top