Estàs afectat per l’impost del plàstic?

Si la teva empresa està afectada per l’impost del plàstic que va entrar en vigor el 2023, t’informem que aquest 2024 hi ha una novetat que has de tenir en compte.

 

  • Les empreses podran determinar els plàstics que es consideren reciclats (recorda que els plàstics reciclats no tributen per aquest impost). Per a poder-ho fer necessitaran una certificació emesa per entitats acreditades per l’Entitat Nacional d’Acreditació (ENAC) https://www.enac.es/, per l’organisme equivalent d’un altre Estat membre de la UE o, si els productes estan fabricats fora de la UE, per un organisme acreditat que tingui un acord de reconeixement internacional amb l’ENAC.

 

És a dir, des de l’1 de gener del 2024 les empreses hauran de comptar amb aquests certificats per evitar pagar l’impost en el cas del plàstic reciclat, cosa que durant l’exercici 2023 era suficient amb una declaració responsable del fabricant.

 

Aquí et recordem la infografia en relació amb aquest Impost del plàstic, que vam realitzar des de TAX.

Plan de recuperación, transformación y resiliencia
  Top