Documentació a presentar per a rehabilitar NIF revocat

A la consulta vinculant V2242-24 de la Direcció General de Tributs -DGT- es detalla la documentació que ha d'aportar-se per a reactivar un NIF revocat.

La major complexitat per a gestionar la rehabilitació d'un NIF revocat ve donada per la dificultat de proporcionar certs documents necessaris per a reactivar el NIF si no és factible generar-los sense, precisament, un NIF.

La referida consulta V2242-24, davant la consulta d'un contribuent que entén no pot aportar la documentació que se li sol·licita en tenir el NIF revocat, perquè se li requereixen contractes comercials subscrits amb clients i proveïdors, factures emeses i rebudes actuals, justificants de pagament, escriptures de liquidació i extinció i altres documents que acreditin el desenvolupament de l'activitat el NIF de la qual es pretén rehabilitar, es justifica en diferent normativa tributària per a concloure que es podrà sol·licitar a l'Administració Tributària la rehabilitació del NIF aportant proves documentals suficients que acreditin:

1. Que han desaparegut les causes que van motivar la revocació.

2. Descripció de l'activitat que es pretén desenvolupar amb la reactivació (si és que l'objectiu de la reactivació no és l'extinció, per a això hauria d'aportar-se escriptures de liquidació i extinció o de liquidació).

3. La titularitat del capital de la societat, amb identificació completa dels seus representants legals, així com dels qui tinguin la consideració de titulars reals de l'entitat d'acord amb la Llei 10/2010 de Prevenció de Blanqueig de Capitals (Art. 4.2.).

4. El domicili fiscal.

I això, deixant la decisió definitiva per a reactivar el NIF, en la valoració que facin de la documentació aportada els òrgans de comprovació tributària competents, els qui determinaran si es compleixen les condicions per a aprovar la sol·licitud presentada.

 

Tens dubtes? Contacta amb nosaltres

Plan de recuperación, transformación y resiliencia
  Top