POLÍTICA DE CANAL DE DENÚNCIES

El Canal de Denúncies, és un mitjà del Grup TAX Economistes i Advocats per a facilitar la comunicació àgil i confidencial d'irregularitats que puguin suposar incompliments normatius. Les comunicacions poden presentar-se anònimament.
Grup TAX Economistes i Advocats posa a disposició aquest Canal com a part del Sistema intern d'informació i és essencial per al compliment del Codi Ètic en general i de la normativa interna en particular i, per tant, és part activa en la nostra millora contínua com a Grup.
El sistema està disponible les 24 hores del dia els 365 dies de l'any, des de qualsevol dispositiu i en diversos idiomes i pot trobar el link per a comunicar la seva denúncia, en el mapa de cadascuna de les oficines que formen part del Grup TAX Economistes i Advocats.

 

Mapa d'oficines TAX

 

QUÈ ÉS UN CANAL DE DENÚNCIES?

Sobre la base del compromís de TAX Bussines Development, SL i del Grup Empresarial TAX Economistes i Advocats amb el compliment tant de la normativa externa que li és aplicable com de les seves pròpies polítiques i Codi de conducta o ètic, des de GRUP TAX ECONOMISTES I ADVOCATS informem als empleats i persones vinculades al nostre Grup Empresarial que poden comunicar qualsevol incompliment d'aquest conjunt normatiu, si coneixen o sospiten de manera fundada que algun membre de l'organització està realitzant actes contraris a la llei, al seu Codi de conducta o a qualsevol de les seves polítiques.

Al Grup TAX Economistes i Advocats estem compromesos amb la transparència i el comportament ètic, per la qual cosa posem a la disposició dels empleats i persones vinculades al nostre Grup Empresarial una valuosa via de comunicació, com és el Canal de Denúncies, en el qual es garanteix la confidencialitat de la informació i del denunciant i agraïm sincerament a tots els nostres empleats i persones vinculades la seva utilització per a enfortir l'empresa i la seva sostenibilitat.

 

DRETS DEL DENUNCIANT

I. Dret a rebre informació prèvia.

Prèvia interposició de la denúncia, el denunciant haurà de tenir accés a informació fàcilment comprensible sobre tot el procés. Per això des de TAX Bussines Development, SL ens comprometem a informar degudament al denunciant de tots els tràmits en relació al procés de denúncia.

II. Dret a la utilització de la informació amb caràcter restrictiu.

La informació que faciliti el denunciant no podrà ser utilitzada per a fins diferents als de la recerca.

III. Dret a la confidencialitat.

TAX Bussines Development, SL garanteix la confidencialitat en la rebuda i gestió de les comunicacions realitzades a través del present Canal de Denúncies. S'informa al denunciant que, tant en el formulari de denúncia com durant la recerca, només es sol·liciten les dades estrictament necessàries per a tramitar-la. A més, només podrà accedir a aquestes dades el personal autoritzat.

IV. Dret a rebre un “justificant de recepció”.

TAX Bussines Development, SL informarà el denunciant de la recepció de la comunicació en un termini màxim de 7 dies.

V. Dret a rebre una informació raonable

TAX Bussines Development, SL informarà al denunciant de l'estat de la denúncia en un termini màxim de tres mesos a partir de l'enviament del justificant de recepció.

VI. Dret a una investigació transparent a un interlocutor imparcial.

Les denúncies o consultes rebudes seran tractades amb la màxima transparència i imparcialitat per part dels encarregats de la recerca, que posseeixen la preparació suficient i adequada per a respondre als dubtes del denunciant o tramitar la denúncia interposada.

VII. Drets derivats de la Protecció de Dades

TAX Bussines Development, SL garanteix que totes les dades que proporcioni el denunciant mitjançant el canal de denúncies seran tractats conforme a la normativa vigent de protecció de dades, sense perjudici dels drets dels denunciants, entre altres, d'accés, rectificació, oposició i supressió.

VIII. Dret a la no represàlia.

TAX Bussines Development, SL recull la prohibició de represàlies al denunciant, per tant no es podrà exigir al mateix responsabilitat per la informació continguda a la denúncia, tret que actuï de mala fe.

 

OBLIGACIONS I ADVERTIMENTS

TAX Bussines Development, SL espera dels empleats i persones vinculades al Grup Empresarial TAX ECONOMISTES I ADVOCATS que es comportin conforme a les següents obligacions i advertiments:

I. Veracitat

Es considerarà que una denúncia és veraç quan existeixin motius raonables per a creure que els fets denunciats són certs, a la llum de les circumstàncies i la informació disponible en el moment de la denúncia.

Només quedaran protegits davant represàlies aquells que hagin actuat de bona fe, fins i tot encara que la informació comunicada sigui inexacta o s'excedeixi de les seves competències. En cas de bona fe es manté la Protecció al Denunciant.

Les denúncies fetes amb coneixement de la seva falsedat o amb temerari menyspreu cap a la veritat, seran sancionades seguint el Sistema Disciplinari de TAX Bussines Development, SL

II. Bona fe al llarg de tot el procés

Mantenint la confidencialitat en relació a la recerca i les dades sol·licitades per l'interlocutor responsable d'aquesta recerca

III. Licitud en l'obtenció de les proves que suporten la seva denúncia

 

CAUSES D'INADMISSIÓ DE DENÚNCIES

TAX Bussines Development, SL es reserva el dret d'inadmissió de la denúncia/consulta en els següents suposats:

I. Quan els fets no siguin creïbles, no hi hagi indicis per a fonamentar-la, o es refereixin a motius diferents als enunciats anteriorment (per ex. els relacionats amb la gestió de recursos humans, permisos, ascensos, etc..).

II. Quan el contingut de la denúncia no comporti un incompliment dels principis establerts en el Codi de Conducta, i en aquest cas es remetrà al departament competent.

III. Fets manifestament infundats i sense acreditació.

IV. Quan els fets es descriguin de manera genèrica, o imprecisa, tret que s'esmenessin les deficiències.

V. Quan es tracti de fets que l'empresa ha exclòs dels que es poden denunciar a través del canal de denúncies, i comunicar-se directament a l'Òrgan de compliment.

VI. Quan el contingut sigui irrellevant, la informació insuficient, o l'informant manqui totalment de credibilitat.

VII. Quan es refereixi als mateixos fets que una altra denúncia anterior que hagués estat investigada i arxivada, si a la nova denúncia no s'aporten noves proves.

 

PREGUNTES FREQÜENTS

  • Qui pot denunciar?

Qualsevol persona que tingui una relació laboral amb l'empresa.

  • Puc sentir-me segur davant possibles represàlies per interposar una denúncia? Es comunica al denunciat la presentació de la denúncia?

D'acord amb la normativa europea que regeix el procediment adoptat per TAX Bussines Development, SL el present Canal de Denúncies és confidencial i l'empresa garanteix que no es prendran represàlies contra els denunciants davant possibles denúncies. Així mateix, els denunciants tenen el dret de protecció sempre que hi hagi una raonable presumpció de veracitat en els fets denunciats.

Igualment, TAX Bussines Development, SL podrà disposar de mesures de suport (assessorament, assistència de les autoritats i l'organització enfront de represàlies, o fins i tot assistència jurídica) en cas que sigui necessari,

D'altra banda, el denunciat no serà informat sobre el procediment fins que no es conclogui el procés de recerca no es procedirà a informar el denunciat sobre el procediment.

  • Quin és el procés de tramitació de la denúncia? Quant temps trigarà a resoldre's el procediment?

Una vegada interposada la corresponent denúncia a través de l'ús del formulari habilitat rebrà un email amb justificant de recepció en un termini màxim de set dies.

Posteriorment li serà comunicat el resultat de la recerca interna, en un termini màxim de tres mesos.

  • Si manco de proves, puc denunciar?

Sí, encara que és desitjable que les denúncies siguin acompanyades de proves o evidències amb la finalitat de facilitar la recerca i evitar que la denúncia sigui arxivada. El formulari de denúncia incorpora la possibilitat de pujar documentació complementària, encara que no es tracta d'un requisit obligatori.

  • Què ocorre si una denúncia és falsa?

En el cas que les sospites siguin errònies o infundades i la denúncia hagi estat interposada de bona fe, es procedirà simplement al seu arxiu després de comunicació al denunciant.

A diferència del cas anterior, si la denúncia és falsa i es deu a la mala fe per part del denunciant, podríem estar davant un delicte de calúmnies o injúries prevists al nostre Codi Penal (articles 205 i següents), sense perjudici de les conseqüències que es poguessin derivar conforme al Codi d'Ètica o de Conducta de TAX Bussines Development, SL

  • En quina mesura es protegeixen les dades contingudes a la denúncia?

Addicionalment a la garantia de confidencialitat ja esmentada anteriorment, totes les dades personals contingudes a la denúncia, seran tractades conforme al que es preveu a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals. Seran empleats i persones vinculades a la societat exclusivament per a garantir el bon destí de la investigació, sent el seu ús i obtenció proporcional a la finalitat corresponent.

Plan de recuperación, transformación y resiliencia
  Top