En relació a l’últim comunicat que et vam enviar sobre a la presentació del SEPE pels teus treballadors afectats per l’ERTE, et volem informar que segons comunicat que ha realitzat el Ministeri de Treball, a dia d’avui aquest entén que ja no queden treballadors que, estant inclosos en un ERTO, no hagin cobrat l’atur. No obstant, no descarten que hi hagi persones amb dret a la prestació que no l’hagin rebut pel motiu que sigui.

És per aquest motiu, que des del Ministeri demanen a totes aquelles persones a qui no hagin ingressat els diners tot i que estigui aprovat l’ERTO a la seva empresa fa setmanes, que es posin en contacte amb el SEPE per tal de saber on pot ser l’error

Volem remarcar que és el SEPE qui aprova o denega la prestació i qui la paga, pel que les reclamacions s'han de realitzar al propi SEPE i que en cas que considerin que els falta alguna dada ho sol·licitin a l'empresa o a nosaltres mateixos. 

 

En quines situacions es pot trobar el treballador?

1. Que el pagament de la prestació no s’hagi realitzat
En aquest cas el treballador pot presentar una reclamació patrimonial al SEPE via telemàtica o per correu certificat des del dia següent que el treballador té dret a cobrar la prestació.
L’Administració té fins a 6 mesos per contestar. Si la resposta no arriba en aquest període s’entendrà com a silenci administratiu, i això obre pas a la via de la demanda judicial. En cas que el SEPE es pronunciï i sigui negativa el treballador té dos mesos des que es dicta per executar-la.
 
2. Que el SEPE rebutgi la prestació o el treballador rebi una quantitat inadequada. 

El treballador té 45 dies hàbils per tal de fer una reclamació al SEPE. En cas de no rebre resposta o que aquesta sigui desfavorable, té 30 dies hàbils més per presentar una demanda als Jutjats del Social.
 
Com el treballador pot posar-se en contacte amb el SEPE?
Aquesta “reclamació” l’ha de fer el propi treballador.
 
1. A través d’aquest link per sol·licitar cita prèvia (el SEPE et trucarà)
https://sede.sepe.gob.es/citaprevia/solicitudCitaPrevia.do

2. En aquest web tens un llistat de les reclamacions que es poden fer al SEPE:
https://www.sepe.es/HomeSepe/Personas/distributiva-prestaciones/FAQS/comunicaciones-resoluciones-reclamaciones.html
 
Et volem informar que des de TAX hem realitzat la comunicació dels teus treballadors al SEPE en el període corresponent i amb els models establerts, per la qual cosa si els teus treballadors/col·laboradors es troben en una situació en què no han cobrat la prestació, han cobrat menys del que creien, que només han cobrat un mes o que se’ls indica que tenen uns dies consumits que realment no tenen o fins i tot prestacions que no han estat cursades, és important que ells mateixos facin la reclamació corresponent al SEPE.

Et recordem que tota la informació i documentació de l'ERTO de la teva empresa la tens publicada al teu portal de client de TAX. 

© Tax 2020 - Tots els drets reservats

{-- !! FnxSocial::whatsappchat('608 741 883') !! --}