El passat divendres 24 de juliol el comitè tècnic del Procicat (Pla Territorial de Protecció Civil de Catalunya) va decidir suspendre l’obertura al públic dels locals d’oci nocturn a tot Catalunya. Es tracta d’una mesura per intentar frenar la transmissió de la Covid-19 i protegir així la salut de la població.
Establiments que no poden obrir:
Discoteques, sales de ball, pubs i qualsevol establiment amb llicència de sales de festes amb espectacles.
Restriccions d’horari:
Aquesta nova mesura també estableix que les sales de joc, casinos i sales de bingo han de tancar a les 00.00 hores.
Quan entra en vigor i fins quan està vigent?
Aquestes mesures són vigents des de les 00.00 hores de dissabte, 25 de juliol. La seva vigència, si no es dicta el contrari, discoteques i pubs podran obrir en 15 dies.
Què passa si no es compleixen aquestes mesures?
Els establiments que no ho compleixin seran sancionats. Els ajuntaments i cossos de l’autoritat són els encarregats de vetllar pel correcte compliment d’aquestes mesures, establint les funcions de vigilància, inspecció i control.