Recursos humans en el context de crisi

El COVID-19 ha generat una crisi global pràcticament a tots els nivells. Més enllà de les conseqüències econòmiques i sanitàries, ha obligat moltes empreses a replantejar la seva activitat, incloent departaments com el de Recursos Humans.

En tot això, la tecnologia desenvolupa un paper cada vegada més protagonista i necessari. Si bé la majoria dels departaments de Recursos Humans ja apostaven per la innovació i les últimes tecnologies digitals, ara el seu ús suposen una necessitat per a la gestió del dia a dia o fins i tot l'única opció per a no caure atrapat per la situació de crisi.

Gràcies a la tecnologia actual, els responsables de RRHH poden continuar desenvolupant la seva activitat a l'empresa, facilitant la comunicació i col·laboració entre els diferents empleats i departaments. És en un context de crisi i d'Estat d'Alarma, on la situació econòmica i política descriu un escenari inconcret i canviant, on la comunicació interna és vital per a mantenir informats als treballadors i poder gestionar la seva activitat.

 

Gestionar el teletreball

En un moment en què el teletreball s'imposa com una realitat -i necessitat- en la majoria d'empreses, com pot gestionar el responsable de Recursos Humans el dia a dia dels seus treballadors? Una vegada més, la tecnologia actual juga un paper clau i imprescindible.

Gràcies a Internet i les eines digitals, és possible no sols mantenir la comunicació amb els treballadors, sinó oferir un escenari on poder organitzar, desenvolupar i coordinar l'activitat de cada empleat. Però atenció, no totes les eines són útils, vàlides o fiables. Abans de res, les solucions de Recursos Humans han de permetre mantenir o reduir els costos, oferir un entorn flexible i accessible per als treballadors i, alhora, oferir mobilitat i capacitat analítica en l'obtenció de resultats.

 

Mantenir la seguretat en el treball presencial

En el cas de les empreses on el teletreball no és possible, el departament de Recursos Humans ha de poder gestionar el dia a dia dels treballadors sense renunciar a les mesures d'higiene i seguretat. Evitar contactes innecessaris entre empleats o l'ús compartit d'espais, eines i objectes és una prioritat davant la situació del COVID-19.

 

Intranet i el portal de l'empleat

Actualment existeix un ampli ventall d'opcions tecnològiques que permeten millorar la comunicació interna d'una empresa. Així i tot, la majoria ofereixen solucions globals que poques vegades s'adapten a la realitat o necessitats d'un determinat sector o negoci.

Des de TAX Economistes i Advocats hem desenvolupat el Portal de l'Empleat, una plataforma online que permet gestionar el dia a dia del departament de Recursos Humans d'una manera fàcil i segura. Gràcies als inputs i necessitats dels nostres clients, de diferents mides i sectors, hem desenvolupat aquesta innovadora eina que permet gestionar de manera online moltes de les funcions de RRHH: realitzar comunicacions, penjar documents com a nòmines dels treballadors o manuals de prevenció de riscos laborals, signar documents digitalment, organitzar el calendari laboral, torns de treball i vacances… Els treballadors poden accedir a través d'un usuari i contrasenya i consultar la seva informació.

 

Com fer el registre de jornada amb la situació del COVID-19

Els teus treballadors fan teletreball per la situació excepcional causada pel COVID-19? És obligatori que continuïn registrant la seva jornada cada dia. El fitxatge diari també t'ajudarà a tenir un control de l'horari que fa cada treballador.

Els teus treballadors realitzen la jornada al centre de treball? Per a garantir la seva seguretat i evitar risc de contagi és important utilitzar eines que minimitzin el contacte entre treballadors. Així, és molt recomanable eliminar les tablets o altres dispositius tàctils i tenir la possibilitat de fitxar a través del mòbil o de l'ordinador.

El Portal de l'Empleat de TAX permet als teus treballadors fitxar a través del dispositiu mòbil o de l'ordinador de manera ràpida i senzilla i evitant així contacte innecessari entre treballadors al registrar la jornada.

 

Si estàs interessat a conèixer més detalls sobre el Portal de l'Empleat TAX, no dubtis a contactar-nos.

© Tax 2020 - Tots els drets reservats

{-- !! FnxSocial::whatsappchat('608 741 883') !! --}