Recordatori del sistema Red per a autònoms: 
Obligació de tramitació electrònica davant la Seguretat Social a partir de l’1 d’octubre del 2018.

Et recordem que, arran de l’aprovació de l’ordre ESS/214/2018 d’1 de març del 2018, a partir del dia 1 d’octubre del 2018, els autònoms tindran l’obligació de realitzar tots els tràmits relacionats amb la Seguretat Social de manera telemàtica, inclosos els tràmits de recepció i signatura de notificacions. 

Qui hi està obligat?
La normativa obliga: 

  • Treballadors autònoms per compte propi o autònom.
  • Treballadors del Sistema Especial de Treballadors Agraris (SETA)
  • Treballadors del Grup I del Règim Especial de Treballadors del Mar. 

En què consisteix aquesta obligació?
Els treballadors autònoms estan obligats a incorporar-se al Sistema de Remissió Electrònica de Dades (Sistema RED). Aquest sistema consisteix a tramitar per via electrònica totes les gestions relacionades amb l’afiliació, la cotització i la recaptació de la Seguretat Social. 

Destaca especialment l’obligació de rebre les notificacions de la Seguretat Social per via telemàtica. Per tal de poder-hi accedir, és necessari que cada autònom persona física disposi d’un certificat digital al seu nom, emès per la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre (FNMT). Si encara no disposes de certificat digital, et recomanem que el tramitis. 

Si necessites informació sobre com tramitar-lo, pots trobar-ne més a la pàgina web de la FNMT https://www.sede.fnmt.gob.es/certificados/persona-fisica o et pots posar en contacte amb nosaltres al telèfon 93 238 7781.

© Tax 2018 - Tots els drets reservats

Tax
En què podem ajudar-te?