Si hem perdut el certificat digital o creiem que algú ens ha sostret una còpia sense permís o algú ens ha robat el nostre ordinador, una opció per a garantir la seguretat és revocar el certificat digital. Amb aquesta revocació aconseguirem que deixi de ser vàlid abans que caduqui. Haurem de tenir en compte que una vegada revocat, el certificat no podrà reactivar-se i haurem de sol·licitar-ne un nou.

Revocar el certificat digital tenint accés al mateix
Si tenim accés a una còpia del certificat digital, el procés de revocar-lo és molt senzill. Haurem d'identificar-nos a la seu de la FNMT o l'organisme que l'hagi emès i sol·licitar la seva revocació, que serà immediata.

A més de les dades personals, ens sol·licitarà la causa de la revocació. Després de completar totes les dades, haurem de signar amb el nostre certificat i quedarà completat el tràmit.

Revocar el certificat digital sense tenir accés al mateix
En cas de robatori o pèrdua de l'equip informàtic, és probable que ja no disposem d'accés al certificat digital. En aquest cas, tenim l'opció de sol·licitar la revocació del certificat telefònicament. Aquesta via requereix que acudim a una oficina d'acreditació sol·licitant cita prèvia.

Una altra opció més senzilla és fer una nova sol·licitud de certificat digital, que una vegada concedida revoca automàticament l'anterior.

D'altra banda, si hem apoderat electrònicament a algú i hem finalitzat la relació professional amb aquesta persona, el que hem de fer és retirar l'apoderament, no sent necessari revocar el certificat.
 

© Tax 2022 - Tots els drets reservats

{-- !! FnxSocial::whatsappchat('608 741 883') !! --}