Sobretot en aquests moments –i personalment, crec que sempre-, l'objectiu hauria de ser fidelitzar als teus clients, perquè comprin més, i captar-ne de nous. En definitiva, el que preocupa a la majoria de les empreses: com puc vendre més?

Una de les coses que ha evidenciat aquesta pandèmia és la importància de tancar operacions, captar nous clients. Quan tot anava bé, les empreses facturaven i encara molt poques pensaven en com reforçar la seva estratègia comercial per a “aguantar bé” als clients que tenien i anar a buscar-ne de nous. I això no és només un tema del departament de màrqueting o comercial, sinó que ha d'estar a l'ADN de tota l'empresa: l'orientació al client i la cerca de noves vies de negoci.

La clau està a adaptar-se a les circumstàncies i per a aconseguir-ho és fonamental tenir la teva ment i tots els teus sentits ben oberts per a veure per on van les coses i on posar el focus d'atenció.

En moments de crisis o incertesa, és important entendre que el que sempre s'ha fet d'una determinada manera, sovint ja no serveix. Les necessitats poden haver canviat. I si això canvia, o tu (la teva empresa) també canvies o t'enfonses.

Vegem algunes idees d'estratègies de màrqueting i vendes que podries analitzar i implantar a la teva organització. Aquest llistat, vol ser un brainstorming d'idees perquè puguis reflexionar sobre elles:

  • Genera una massa crítica de dades dels clients i utilitza l'e-mail màrqueting. És important crear una base de dades valuosa de clients reals i potencials sigui com sigui el teu business model. La informació és el nou petroli de totes les empreses. Conèixer al client al detall per a poder oferir-li el que necessita en el moment adequat.
  • Crear continguts de valor. Webinars, articles, estudis de temes que puguin ser d'interès per als teus clients reals i potencials. Per exemple, si la teva empresa es dedica a vendre productes ecològics pots plantejar-te fer webinars de com cuinar amb els teus productes, articles amb consells d'alimentació, etc. I després donar-los difusió en els canals més adequats.
  • Utilitza les ressenyes d'altres clients per a transmetre confiança i credibilitat. Per exemple, que aquests clients puguin enviar als seus contactes descomptes del teu producte o servei. Utilitza als teus clients com a ambaixadors de marca.
  • Associa el teu producte o servei amb bones emocions.
  • Associa els productes amb uns altres en el procés de compra. Si quan venem un producte li preparem al consumidor productes relacionats o que a ell li puguin interessar, podem augmentar les vendes.
  • Facilita al màxim la comunicació amb els teus clients per exemple amb l'ús del Whatsapp Bussines, un xat al web, etc.
  • Posa anuncis concrets a Google. Pots utilitzar Google Ads perquè els teus clients potencials et trobin ràpidament i, sobretot, aparèixer per sobre de la teva competència. Per fer-ho és important que analitzis bé quines paraules clau t'interessa posicionar i la inversió que has de realitzar per a aparèixer a les primeres posicions.
  • Fes campanyes de publicitat a xarxes socials. Instagram i TikTok són les xarxes socials amb més creixement a nivell mundial. Si realitzes campanyes en aquests canals, segmentant el teu públic objectiu, aconseguiràs arribar molt ràpid a possibles clients.
  • Posa anuncis o comunica't en mitjans o canals especialitzats en el teu sector.
  • Utilitza influencers per a promocionar la teva marca.
  • Treballa els teus perfils a les xarxes socials. Tenir presència a les xarxes socials avui dia és pràcticament obligatori.
  • Revisa el que fa la teva competència... i fes-ho millor!
  • Presenta el teu producte com a exclusiu. El fet de mostrar el teu producte o servei com una cosa exclusiva despertarà l'interès dels consumidors i fins i tot et permetrà demanar algunes dades personals, com l'email, que més endavant poden ajudar-te a la venda. Per exemple, per a comprar al web de mobles Westwing és necessari ser membre.
  • Cuida la teva pàgina web, és la imatge de la teva empresa.
  • Crea un blog per a augmentar el coneixement de la teva marca i posicionament digital.

El client sempre ha d'estar en el centre de l'estratègia de l'empresa. Ha d'estar en el més alt perquè sense clients contents, fidelitzats i convençuts, mai hi haurà negoci.

 

 

Raquel Moreno

[email protected]

Directora de Marketing de TAX

© Tax 2021 - Tots els drets reservats

{-- !! FnxSocial::whatsappchat('608 741 883') !! --}