Sembla que, un cop més, ha hagut de passar una situació greu perquè posem els peus a terra i ens n’adonem que no va tot com ens pensàvem. Les crisis tenen aquesta part “bona”, se sol dir per donar un missatge positiu quan sembla que les coses van malament i no es troba la sortida. Afegint que en sortirem (els que en surtin) més reforçats perquè, al cap i a la fi, de tot se n’aprèn i ens servirà per afrontar millor (d’això ja no n’estic gaire segur) la següent. Sovint, a mesura que la situació millora, se sol valorar que ja tornem a anar bé sense veure la durada d’aquesta corba i, malauradament, podem arribar no prou protegits a la següent crisi.

Però aquesta vegada, amb la pandèmia de la Covid-19, la situació és absolutament diferent. Qui podia preveure una cosa així només fa uns mesos?

Moltes de les mesures preventives que han anat incorporant les empreses poden no haver estat suficients. Respectar els índexs d’endeutament, disposar d’una bona gestió dels recursos humans, cuidar la imatge corporativa, tenir una bona informació dels mercats i disposar, en definitiva, d’un bon sistema de gestió empresarial, hauran estat sens cap mena de dubte decisions prou encertades. En molts casos i cada cop més, nosaltres com a assessors hem estat col·laborant professionalment amb els clients en aquestes àrees, atesa la nostra vocació de “fer costat a la vostra empresa” i la nostra experiència i coneixement dels clients i dels sectors en els quals es mouen.

Tot i amb això, aquesta crisi ens ha demanat molt més del que es podia preveure i els despatxos com el nostre han hagut que fer un gran esforç i dotar-se de les eines

necessàries per a fer front al que la complicada situació demanava en aquests moments. Només cal veure la immensa quantitat de normatives noves en totes les matèries, especialment la laboral, que ha calgut aplicar en hores, i la que continua sortint, que requereix l’anàlisi prèvia dels especialistes i la informació i el servei que cal traslladar als clients i, moltes vegades tot plegat, fora de l’horari d’oficina.

Això no hagés estat possible si a TAX no tinguéssim l’estructura i grandària que tenim i que hem anat consolidant any rere any amb la nostra vocació de servir les empreses apostant pel creixement continuat. La nostra ubicació geogràfica, amb més de 50 oficines repartides per tot el territori espanyol ─amb les particularitats normatives de cada comunitat autònoma─, i per damunt de tot els més de 300 professionals dedicats plenament al servei del client i compartint coneixement i experiències, ens han donat la capacitat de resposta que en aquests moments necessitaven els nostres clients. Tot això coordinat per un departament comercial i d’atenció al client que ha fet possible que tota la informació normativa que ha anat (i continua) sortint arribi a tot arreu per informar els clients amb les circulars, webinars i tota mena de vídeos il·lustratius. Un desplegament de mitjans que pocs despatxos han estat capaços de fer.

Tampoc podem oblidar que el departament laboral ha estat el més afectat i el que ha requerit un esforç més gran. Els horaris, les vacances i les intencions han estat

relegats davant l’allau d’urgències i canvis normatius constants, prioritzant sempre l’atenció al client i l’acompanyament en els seus problemes i necessitats.

Són molts els missatges de reconeixement que hem rebut aquest dies dels nostres clients. Aquesta força de grup que tenim a TAX ha estat decisiva per afrontar aquest repte i els professionals que en formem part en som plenament conscients, tant com els clients que ens ho han agraït.

I és que, en aquesta vida, sempre ha estat molt important anar ben acompanyat.

 

Josep Massó

[email protected]

Soci-Director de TAX Barcelona Passeig de Gràcia

© Tax 2020 - Tots els drets reservats

{-- !! FnxSocial::whatsappchat('608 741 883') !! --}