Yolanda Fontaneda i Pedro Fernández són els directors de TAX Burgos. Van iniciar la seva trajectòria al grup el 1999 obrint una petita oficina a Burgos que a dia d'avui s'ha guanyat la confiança de moltes empreses de la zona. Ells, al costat del seu equip d'assessors, han afrontat el repte d'assessorar les empreses i autònoms en aquesta crisi sanitària provocada per la Covid-19 i ens donen la seva visió sobre aquest tema.

1. El passat 14 de març vam entrar en la remolí de publicacions de Reials Decrets, publicacions en el BOE pràcticament cada dia i molta normativa urgent en relació a la Covid-19 que s'havia d'interpretar. Com heu viscut des de TAX Burgos aquesta situació?

Els dies previs ja van ser desconcertants, especialment el divendres 13 de març, aquest mateix dia vam decidir que, a més de les modificacions tributàries o laborals que poguessin arribar, informaríem de tot allò que afectés els nostres clients tant a les seves empreses, treballadors o les seves situacions personals. Vam fer un comunicat als clients indicant-los que l'accés a l'oficina quedaria reduït al lliurament o recollida de documentació, vam crear un protocol de neteja i distanciament al despatx i vam preparar l'accés remot per a la majoria dels treballadors. A partir del dilluns següent vam rebre una allau de trucades i correus de clients, preguntant per la mobilitat, ajudes, suspensions, tancaments… vam viure dos mesos i mig a cop de BOE, ERTOS i ajudes per a autònoms. Van ser hores molt dures per a tot l'equip del despatx, que va donar el màxim atenent els clients sense descans.

2. I els vostres clients?

Va ser més dur encara, la sensació general era que la paralització del país s'emportaria per davant moltes empreses i autònoms, però la majoria van acceptar amb resignació la situació i molts van reorganitzar activitats, horaris, treball a distància… Avui, amb una mica de perspectiva, podem dir que la majoria dels clients està gestionant aquesta crisi de la millor manera possible dins del que el govern va permetent.

3. Què diríeu a empreses que actualment us pregunten si han d'obrir o no el seu negoci?

Emprendre és actitud, esforç i dedicació. Avui, empreses i assessors coneixem una tipologia de crisi que no havíem viscut, que ens està ensenyant com gestionar l'empresa davant problemes sanitaris i nombroses limitacions legals. Els empresaris han d'obrir les seves empreses, això sí, revisant tot el que ha passat i aprenent-ne i estant preparats i protegits davant de futures situacions similars. L'experiència adquirida ajudarà a revisar molts models de negoci i generar noves oportunitats empresarials.

4. Finalment, un missatge pels empresaris que ens estan llegint.

Juntament amb els sanitaris, els empresaris han estat els altres grans herois d'aquesta pandèmia. Els hospitals no funcionen sense empreses que fabriquin equipament, aliments, informàtica, transport de persones i aliments, reparacions, manteniments… Aquest aplaudiment que tantes vegades hem dedicat, a les vuit de la tarda, l'hem de dedicar a tots aquests empresaris.. Per a tots el nostre aplaudiment i la nostra felicitació pel seu coratge i i la seva valentia.

 

Yolanda Fontaneda i Pedro Fernández

[email protected]

Oficina TAX Burgos

© Tax 2020 - Tots els drets reservats

{-- !! FnxSocial::whatsappchat('608 741 883') !! --}