La Generalitat de Catalunya ha obert el període de sol·licitud de la subvenció per al manteniment de plantilla destinada a microempreses i autònoms, després que el Servei d’Ocupació de Catalunya hagi impulsat un pla de mesures urgents complementàries en matèria de treball i ocupació, entre les quals es troba aquesta mesura urgent per a la reactivació de la situació socioeconòmica derivada de la crisi sanitària de la Covid-19.
 
Beneficiaris:
Les microempreses, constituïdes legalment, i les persones treballadores autònomes donades d'alta al RETA o a una mutualitat del col·legi professional com a sistema alternatiu amb domicili fiscal i, si escau, el centre de treball a Catalunya, i que ocupin fins a 10 persones treballadores, que hagin vist suspesa la seva activitat per raó de la declaració de l'estat d'alarma regulat al Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la Covid-19.
 
Import:
La mesura consisteix en un ajut del 50% del salari mínim interprofessional per a un màxim de 3 persones treballadores i durant sis mesos, o la part proporcional equivalent en el cas de contractes a jornada parcial, sempre i quan aquestes microempreses i persones treballadores autònomes mantinguin el 100% de la plantilla que tenien en el moment anterior a l’estat d’alarma, i com a mínim, durant els 12 mesos següents al reinici de l’activitat.
 
Requisits:
Entre altres qüestions:

  • Ser persona treballadora autònoma o microempresa que ocupin fins a 10 persones treballadores i tinguin un volum de negoci anual o amb un balanç general anual que no superi els 2 milions d'euros, constituïdes legalment i amb establiment operatiu a Catalunya.
  • Estar en situació d'alta al RETA o a una mutualitat del col·legi professional com a sistema alternatiu en el cas de les persones autònomes, i estar legalment constituïda en el cas de les microempreses, abans del 14 de març de 2020, data de la declaració de l'estat d'alarma.
  • Tenir el domicili fiscal i, si escau, el centre de treball de la persona treballadora autònoma o microempresa en un municipi de Catalunya.
  • Haver vist suspesa l’activitat econòmica o bé haver patit una reducció dràstica i involuntària de més del 75% de la facturació en comparació amb el mateix període de l'any anterior i a conseqüència de la Covid-19.
  • Mantenir el 100% la plantilla que tenien en el moment en què es va declarar l'estat d'alarma, com a mínim, durant els dotze mesos següents a l'atorgament de l'ajut per al reinici de l'activitat.

 
Termini de sol·licitud:
Fins al 30 de setembre o fins a exhaurir el pressupost i el procediment és de concurrència no competitiva, és a dir, per ordre de presentació de les sol·licituds.

 

Per tal d’ampliar informació i obtenir assessorament, no dubtis a posar-te en contacte amb la teva assessoria TAX Economistes i Advocats.

© Tax 2020 - Tots els drets reservats

{-- !! FnxSocial::whatsappchat('608 741 883') !! --}