Les cambres de Catalunya destinen 10 milions d’euros per ajudar empreses i autònoms a superar els efectes de la Covid-19. Es tracta del projecte Aixeca, Activa i Accelera el teu negoci, que posa en marxa més de 50 productes i serveis gratuïts per evitar que cap empresa tanqui. És un pla específic ad hoc que aglutina totes les possibles necessitats que hi puguin tenir, des de finançament, creació de pàgines webs, ampliar la base de clients o renegociar els lloguers comercials.

Per aglutinar totes les peticions s’ha creat una pàgina web aixecaelteunegoci.cat, que les redireccionarà en funció de la necessitat a la cambra més propera o a la que ofereixi el servei, per tal que tothom se’n pugui beneficiar de tots els que hi ha disponibles. Aquests estan organitzats en un total de vuit àrees temàtiques:

1) Finançament: serveis d’assessorament per accedir a vies de finançament i consultoria sobre finances de projectes empresarials per a autònoms, emprenedors i empresaris.

2) Emprèn: les cambres posen a disposició el Punt d’Atenció a l’Emprenedor per facilitar la tramitació de la constitució d’empreses i l’accés al Programa de Suport a Dones Emprenedores (PAEM). També s’hi inclouen serveis d’assessorament i formació.

3) Reinventa’t: agrupa productes per donar idees a les empreses per replantejar el seu negoci, per exemple, programes de requalificació per a joves i majors de 45 anys, webinars i cursos de comercial i màrqueting per a empresaris.

4) Networking: inclou serveis destinats a facilitar la presa de contacte entre empreses, així com la recerca de clients potencials, amb l’accés a bases de dades com la de Camerdata.

5) Nous mercats: accés a consultors i tècnics de les Cambres per ajudar les empreses a iniciar-se en el comerç internacional amb programes d’iniciació i accés a subvencions.

6) Mediació: aquesta àrea inclou els serveis de mediació de conflictes dels que disposen les Cambres de Comerç de Catalunya. En aquest sentit, hi haurà el servei de mediació immobiliària per atendre problemes amb el pagament dels lloguers de locals comercials, de renegociació de lloguers, de mediació concursal i empresarial.

7) Nous canals: principalment agrupa serveis per a la digitalització de pimes i autònoms. S’oferirà el servei de creació de pàgines web gratuïtes i botigues online. També s’oferiran webinars per formar empresaris en competències digitals. 

8) Cessament d’activitat: en cas que una empresa hagi de tancar, s’ofereixen serveis d’acompanyament i assessorament en matèria laboral, fiscal i mercantil per assegurar que el procés es duu a terme sense riscos. Les cambres també obren la possibilitat als empresaris/es d’acollir-se al programa de Reempresa per donar noves oportunitats als negocis.

© Tax 2021 - Tots els drets reservats

{-- !! FnxSocial::whatsappchat('608 741 883') !! --}